środa, 19 sierpnia 2009

Sekret radzenia sobie ze stresem cz. 1

Fot. darkpatator

Największym sekretem skutecznego radzenia sobie ze stresem jest PROFILAKTYKA.

A oto 8 inspiracji profilaktyki stresu dla Ciebie:
  1. Utrzymuj kontakt z naturą - pachnący świeżością las i śpiew ptaków może dostarczyć ci energii, której nie mają w sobie betonowe osiedla.

  2. Miej czas właśnie dla siebie – zadbaj o siebie tak, jak lubisz, dbaj o swoje hobby, wyłącz telefon, usiądź wygodnie w fotelu lub idź na spacer.

  3. Porozmawiaj z kimś kto naprawdę ma ochotę cię wysłuchać - nie udawaj kogoś kto nie może się mylić ani okazywać słabości. Pozwól sobie pomóc.

  4. Stosuj techniki relaksacyjne - może to być joga, medytacja czy proste obserwowanie oddechu. Sprawią, że poczujesz się wyciszony i spokojny (ale musisz być systematyczny).

  5. Uprawiaj sport - ćwiczenia fizyczne są niewątpliwie lepszym sposobem na okiełznanie stresu niż obsesyjne myślenie o tym co może się wydarzyć i zamartwianie się

  6. Zdrowo się odżywiaj - pamiętaj, że istnieje związek między fizyczną i psychiczną stroną człowieka. Węglowodany ułatwiają uwalnianie się w organizmie serotoniny działającej kojąco na układ nerwowy. Dlatego po stresującym dniu warto zjeść posiłek bogaty w węglowodany (ziemniaki, kukurydza, ryż, pieczywo, makaron). Należy regularnie spożywać posiłki i pamiętać szczególnie o śniadaniu.

  7. Pij zioła – szałwia, dziurawiec, a zwłaszcza melisa wzmacniają system nerwowy i przeciwdziałają skutkom stresu.

  8. Wykorzystaj wodę – pływanie, prysznic lub kąpiel (szczególnie aromaterapeutyczna, z dodatkiem olejku cedrowego, goździkowego lub eukaliptusowego) działają relaksująco. Pamiętaj również o piciu dziennie około 1 litra niegazowanej wody mineralnej na 45 kg ciała, w okresach stresu ilość tę podwój lub potrój.

Jak wykorzystać te inspiracje do profilaktyki stresu?

  • Wybierz jedną, która Ci odpowiada i chcesz ją wdrożyć.
  • Przez 30 dni rób to.
  • Doceniaj się każdego dnia, za każdą próbę, szczególnie tę nieudaną.
  • Po 30 dniach pogratuluj sobie wykształcenia nowego nawyku :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz