środa, 19 sierpnia 2009

Sekret radzenia sobie ze stresem cz. 2

Fot. Petr Urbancik


9. Posłuchaj muzyki, najlepiej cichej i spokojnej. Szczególne walory relaksacyjne ma muzyka klasyczna (np. Vivaldi, Mozart, Chopin).

10. Dotleniaj organizm – krótki spacer na świeżym powietrzu lub kilka głębokich oddechów przy otwartym oknie pomoże Ci zlikwidować napięcie.

11. Rozwijaj w sobie poczucie humoru – zabawna książka, komedia na ekranie, wesołe towarzystwo mogą być skutecznym lekarstwem na stres. Śmiech polega na oddychaniu: jest ciągiem szybkich wdechów i wydechów. Do tego ma moc rozluźniania tego, co ciasne i krępujące, do widzenia rzeczy z nowej perspektywy i rozwiewania ponurych nastrojów.

12. Naucz się lepiej gospodarować czasem - sporządzaj plan dnia, a nawet tygodnia, spis rzeczy, które masz do załatwienia bardzo pilnie i takich, które mogą jeszcze zaczekać. Zorganizuj dobrze miejsce pracy.

13. Zadbaj o spokojny sen – pamiętaj o wywietrzeniu pomieszczenia, w którym będziesz spać oraz o przestrzeganiu naturalnego zegara biologicznego. Śpij 6- 8 godzin dziennie.

14. Stawiaj sobie realistyczne cele - ustal co chcesz osiągnąć i w jakim czasie. Sporządź plan działań, ale nie bądź dla siebie zbyt wymagający.

15. Nie staraj się być perfekcjonistą - każdy popełnia błędy. Nie musisz wszystkiego robić bezbłędnie. Bądź dla siebie tolerancyjny.

16. Nie troszcz się o rzeczy na które nie masz wpływu - nie jesteś w stanie wpłynąć na pogodę, ani na zaprzestanie wojen na świecie. Pozwól by życie toczyło się samo, a ty koncentruj się tylko na tym, na co masz wpływ. Pamiętaj: nawet jeśli nie masz wpływu na zdarzenia, to masz wpływ na swoją reakcję na nie.

Jak wykorzystać te inspiracje do profilaktyki stresu?
  • Wybierz jedną, która Ci odpowiada i chcesz ją wdrożyć.
  • Przez 30 dni rób to.
  • Doceniaj się każdego dnia, za każdą próbę, szczególnie tę nieudaną.
  • Po 30 dniach pogratuluj sobie wykształcenia nowego nawyku :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz