czwartek, 16 lutego 2012

12 działań budujących szczęście

Fot. Pink Sherbet Photography, flickr

Zacznijmy od małego testu:
Gdybyś miała określić na ile jesteś w tym momencie szczęśliwa, w skali od 0 do 100, to jaki byłby Twój wynik?


Jeśli wynik jest mniejszy niż 100 + chcesz go poprawić + wierzysz, że to zależy od Ciebie:
czytaj dalej o tym, jak Sonja Lyubomirsky w swojej książce "Wybierz szczęście" pokazuje co robić i jak myśleć, żeby być szczęśliwszym człowiekiem.

Możesz wybrać dla siebie na początek jedno z 12 działań budujących szczęście:
  1. Wyrażanie wdzięczności
  2. Ćwiczenie optymizmu
  3. Zwalczanie tendencji do zamartwiania się nad sobą i do porównywania się z innymi
  4. Ćwiczenie aktów życzliwości
  5. Zacieśnianie relacji międzyludzkich
  6. Ćwiczenie zaradności
  7. Wybaczanie
  8. Robienie tego, co naprawdę Cię wciąga
  9. Czerpanie radości z życia
  10. Realizowanie celów z zaangażowaniem
  11. Praktykowanie religii i kształtowanie duchowej strony życia
  12. Dbanie o ciało
Które  działanie wybierasz? Co zrobisz już dziś, żeby je wdrożyć?

2 komentarze:

  1. przydałoby się codziennie zaraz po obudzeniu chociaż przeczytać tę listę - samo to sprawia, że lepiej się czuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny blog, naprawdę fajny :-)

    OdpowiedzUsuń