poniedziałek, 6 sierpnia 2012

4 rzeczy które warto zapisać, aby poprawić jakość życia

Jest parę rzeczy, które warto zapisać.
Nie tylko listę zakupów przed pójściem do sklepu :)

Oto moja lista rzeczy wartych zapisania. Uporządkowana od ogółu do szczegółu. Do zapisania na kartce, w kalendarzu, w telefonie. Uważam, że dzięki nim można poprawić swoją jakość życia.

1. Życiowa misja
Jeśli jej jeszcze nie masz zapisz sobie (najlepiej od razu) odpowiedzi na poniższe pytania:
Po co żyję?
Co jest moim powołaniem?
Po co znalazłam się na tej planecie?
Co mogę zrobić tylko ja i nikt inny?
Jak chciałabym, aby opisywano moje życie, kiedy mnie już tu nie będzie?
  • Plusy: odkrycie w sobie źródła inspiracji, kierunkowskazu, który wskazuje dokąd iść, gdy znajdziemy się na życiowym rozdrożu.
  • Hasło przewodnie: Jaki sens chcę nadać mojemu życiu?
2. Lista celów
O tym, że warto określać swoje cele pisałam wielokrotnie. A działają one o wiele lepiej, kiedy nie tylko o nich myślimy, ale też zapisujemy. Pisząc je warto sprawdzać, na ile są spójne z życiową misją.
  • Plusy: dzięki liście celów łatwiej się skupić na realizacji tego, co dla Ciebie jest ważne.
  • Hasło przewodnie: Zaplanuj swoje życie, bo jak tego nie zrobisz sama, to inni zrobią to za Ciebie.
3. Lista rzeczy do zrobienia
W taki czy inny sposób warto taką listę prowadzić. Oraz z niej korzystać :)
Jeśli łączysz zadania do zrobienia z celami i misją - genialnie.
  • Plusy: nie obciążamy swojego mózgu pamiętaniem i przypominaniem nam tego, co mamy do zrobienia, co pozwala nam zająć się ciekawszymi sprawami... To naprawdę wpływa na wydajność myślenia. 
  • Hasło przewodnie: Uwolnij swój mózg!

 4. Pomysły, idee, inspiracje
Myśli są ulotne bardziej niż letni wietrzyk, więc warto je łapać i zapisywać.
  • Plusy: w chwilach, gdy potrzebujemy nowych pomysłów mamy gotowy zasób do wykorzystania. 
  • Hasło: Złote myśli!

A Ty co zapisujesz sobie? Jak to wpływa na Twój poziom motywacji i energii?

cc: maxgiani, flickr.com

1 komentarz:

  1. właśnie!

    ostatnio zaczęłam spisywać tę misję. Wyniki mnie zaskoczyły, i oczywiście doprowadziły do zmiany. Ale o to chodzi w tym zapisywaniu, prawda? Żeby sobie uświadomić co tak naprawdę chcesz robić/kim być.

    cele - jak najbardziej. Gorzej, kiedy ich nie realizuję, wtedy udaję że listy celów nie ma....

    pomysły - o właśnie, tego mi brakuje. POtem mam wrażenie że tyle mi się chciało, ale nie pamiętam co to by miało być... będę zapisywać.
    Masz pomysł może, jak takie luźne pomysły i idee porządkować?

    dzięki za wpis!

    OdpowiedzUsuń