wtorek, 18 grudnia 2012

Z czego składa się słuchanie ... po chińsku?

To jest tradycyjny chiński znak ting oznaczający słuchanie.
 rys. empowernetwork.com

Kiedy dokładnie mu się przyjrzysz możesz zauważyć, że jest on kompozycją kilku mniejszych znaków. Te mniejsze znaki tworzące znak słuchanie, to:
  • ucho
  • oko
  • serce
  • pełna uwaga 
 To niezwykłe połączenie mogę potraktować jako wskazówkę jak słuchać w pełni. Jak mogę słuchać, aby usłyszeć pełne znaczenie tego, co do mnie mówisz.

Ucho - angażuję w słuchanie ucho i dzięki niemu słyszę, co do mnie mówisz.
Oko -  widzę, jak do mnie mówisz.
Serce - czuję, co do mnie mówisz.
Pełna uwaga - skupiam się na Tobie w 100%. Jest dla mnie ważne co do mnie mówisz i kim jesteś.

Jak możesz poćwiczyć słuchanie na tych 4 poziomach?
Wybierz sobie jeden element, którego obecność w czasie słuchania najmniej sobie do tej pory uświadamiałaś. Pamiętaj o nim przez do najmniej tydzień w trakcie rozmów, szczególnie z ważnymi dla Ciebie ludźmi.
I daj znać, jak Ci poszło.
Powodzenia!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz