piątek, 29 marca 2013

Paradoks wyboru, czyli mniej daje więcej

Ukończyłam pisanie cyklu "Alfabet inspiracji" i ... utknęłam.
Kiedy mogłam zacząć pisać o wszystkim, a nie tylko o tym, co występuje na kolejną literę alfabetu i jest zgodne z duchem "Źródła inspiracji" pojawiła się pustka. Okazało się, że zbyt wiele możliwości rozprasza mnie, a ograniczenia powodują wzrost kreatywności właśnie dzięki temu, że trzeba zmieścić się w jakiś ramach.

Wyobraziłam sobie, że to jest trochę jak z rośliną pnącą.
Pozbawiona struktury będzie rosła po ziemi.
Ze strukturą (np. kijem, drabinką, ścianą) - może wyrosnąć wysoko w górę, jak drzewo.

Robienie w życiu wszystkiego dla wszystkich to brak struktury.
Rozproszenie.
Małe szanse na sukces.

Być może zbudowanie struktury prowadzącej nas do celu będzie przeskokiem na autostradę do sukcesu.





2 komentarze:

  1. "Robienie w życiu wszystkiego dla wszystkich to brak struktury..." jak ja lubię tu zagladać:)
    Pozdrawiam bardzo serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  2. Odkrylam ten blog jakis tydzien temu. Jest wspanialy, mądry i niesamowicie inspirujacy. Częsc tekstów wydrukowałam i nakleilam na lodówce, by codziennie je czytać i stosować w zyciu, bo tak łatwo szybko zapomnieć i wrócic do dawnych schematów.
    To cudowne, ze sa tacy ludzie jak Marta, ktorzy ot tak, sami z siebie chcą dzielic się z całym światem swoją mądroscią i wiedzą. Bardzo dziekuję i pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń