wtorek, 18 lutego 2014

Co jest dla mnie trudne?

Co jest dla mnie trudne?

- pozwolenie sobie na popełnianie błędów i porażek i przyznawanie się do nich
- wychodzenie ze strefy komfortu - w obszary, gdzie mnie nigdy nie było
- robienie rzeczy, których nie umiem robić
- wybieranie tego, co naprawdę chcę, a nie tego, co mnie zabezpieczy przed tym, czego się boję
- przyjmowanie opinii od innych ludzi
- zaakceptowanie siebie, świata i życia takiego, jakim jest razem z nieodłącznymi ich i moimi niedoskonałościami
- ustawianie sobie poprzeczki na realnym dla mnie poziomie, a nie kilka pięter wyżej
- bycie odważną
- poznawanie nowych ludzi
- podążanie swoją ścieżką, szczególnie gdy jest inna niż wielu ludzi wokół
- zauważanie tego, czego nie lubię w sobie
- przekuwanie pomysłów w rzeczywistość
- akceptacja tego, czego nie mogę zmienić i zmienianie tego, co mogę
- wstrzymanie oddechu przez minutę :)

A co dla Ciebie jest trudne?

fot.  kyeniz, flickr.com




4 komentarze:

  1. Przyznanie się, co jest dla mnie trudne, też było trudne. Ale to mam już za sobą :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj:) wiele podobnych rzeczy sprawia mi trdność:)
    - pozwolenie sobie na błędy, na wyluzowanie, na odpuszczenie
    - robienie tego co ja chcę a nie tego czego ozcekują ode mnie inni,
    - myślenie najpierw o sobie, o tym czy to dla mnie dobre czy nie
    - troska o samą siebie
    - akceptacja siebie, zwłaszcza swoich wad, niedoskonałości
    - nieporównywanie się do lepszych
    - nie branie do siebie oceny i opinii innych o mnie samej
    - również wyjście ze strefy komfortu, żeby poznać nowe i złapać nowe szanse
    - podążanie własną ścieżką, zwłaszcza wtedy kieyd nie jest ona akceptowana przez najbliższych
    - obrona samej siebie przed atakami innych:(
    - wyrażanie mojego niezadowolenia, tego, że mi przykro, że mi źle w takiej sytuacji
    - obejść się bez słodyczy :):):)
    B.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dla mnie trudne jest m. in.
    - radzenie sobie z własną złością (tak żeby nie zmieniała się np. w słowną agresję),
    - wprowadzanie zasad NVC w życie.
    Ale dzielnie próbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Każda nowa sytuacja jest dla mnie w jakimś stopniu trudna, odczuwam wtedy lęk. Powoli uczę się radzić sobie z tym lękiem, powoli...

    OdpowiedzUsuń